MEDISCHE HANDELINGEN VIA TELEFOON OF OP¨ANDERE MANIEREN OP AFSTAND:
Op enkele uitzonderingen na, is het niet langer gebruikelijk om medicatievoorschriften en kleinere medische problemen telefonisch te regelen!!!
Patiënten moeten hiervoor op raadpleging komen, tenzij anders afgesproken met de dokter zelf.
MEDISCHE HANDELINGEN MET VERANTWOORDELIJKHEID:
Bij het verrichten van ALLE medische handelingen ( = zowel fysieke als intellectuele handelingen), waaraan verantwoordelijkheid voor de arts is verbonden, ook bij handelingen die op afstand gebeuren, bijvoorbeeld telefonisch of tele-consultatie,... is het toegestaan én gebruikelijk dat door de verantwoordelijke arts ereloon wordt gevraagd.
Een deel van het ereloon kan de arts via de mutualiteit bekomen, maar het overige deel
het REMGELD, is ten laste van de patiënt.
DUS: bij medische handelingen op afstand (zoals telefonisch advies of voorschrift aangevraagd via de telefoon) mag de arts aan de patiënt REMGELD vragen.
Vereffenen van het verschuldigde REMGELD kan op het moment van de handeling gebeuren mbv. een elektronische link voor Payconiq, via overschrijving; of de arts kan ook tijdens een fysieke raadpleging achteraf, vragen om dit REMGELD te verreffenen.
Voor ieders comfort (zowel patiënt, als dokter):
Indien mogelijk gelieve voor kleinere niet-dringende zaken
(medicatievoorschriften, andere herhalingsvoorschriften, kleine medische problemen)
uw afspraak in te plannen op maandag- of donderdagnamiddag of op vrijdagvoormiddag.
Door de aanwezigheid van de verpleegkundige, verlopen de raadplegingen op deze dagen vlotter.
AFSPRAAK MAKEN / (DRINGEND) HUISBEZOEK AANVRAGEN:
OFWEL ONLINE VIA WEBSITE / APP / SMARTPHONE...
OFWEL TELEFONISCH IN OVERLEG MET DE DOKTER (TIJDENS EEN BELMOMENT)
TELEFONISCH enkel op nummer: 0475 49 24 06 (*)
(*) OP GEEN ENKELE ANDERE MANIER:
COMMUNICATIE VIA E-MAIL, SMS, WHATSAPP, SIILO,... OF OP WELKE MANIER OOK, INDIEN AFWIJKEND VAN DE HIERBOVEN VERMELDDE MANIEREN (in het vet gedrukt, onder paragraaf 'afspraak maken'), IS OM MEDICO-LEGALE REDENEN NIET-BINDEND VOOR DE ARTS; DE ARTS / DE PRAKTIJK KAN NIET GARANDEREN DAT ER GEVOLG ZAL WORDEN GEGEVEN AAN DEZE COMMUNICATIE!
Zaken die NIET-dringend zijn en minder belangrijk, kunnen eventueel wel via whatsapp worden meegedeeld, met een tekstbericht / indien zinvol geïllustreerd met foto's; maar deze berichten zijn niet-bindend voor de arts en op de verantwoordelijkheid van de patiënt zelf.
Telefoon- of videogesprekken via whatsapp worden NIET aangenomen!!!
DOKTER PETER DE SOMVIELE 0475 49 24 06
DIETISTE FLORIEN DE VOS 0498 53 48 45
eb.3erbiliuqe@neirolf
VERPLEEGKUNDIGE CHARLOTTE LICHTERT
aanwezig op: maandag- en donderdagnamiddag
en op vrijdagvoormiddag
BELMOMENTEN:
Alle werkdagen ’s morgens van 08u30 tot 09u
’s middags van 12u30 tot 13u
’s avonds van 18u30 tot 19u
Belmoment 's morgens enkel om afspraken te maken, geen bespreking van uitslagen,...
Buiten de belmomenten: worden uitsluitend zaken afgehandeld die een dringend karakter hebben, andere zaken worden naar de belmomenten verwezen.
WANNEER HUISBEZOEK?
UITSLUITEND ALS: uw medische toestand in die mate ernstig is dat een huisbezoek verantwoord is, of als verplaatsing gezondheidsrisico's met zich meebrengt.
EN ALS: u op geen enkele manier (oa: fiets, bus, taxi, buren, kinderen, ouders, vrienden,...) zelf naar de praktijk kunt komen of kan gebracht worden!
De huisarts is niet verantwoordelijk om het veplaatsingsprobleem van de patient op te lossen, dat is de verantwoordelijkheid van de patient zelf of van zijn/haar omgeving; tenzij het verplaatsen van de patient een gezondheidsrisico inhoudt!Een huisbezoek wordt niet gegarandeerd op de dag van aanvraag uitgevoerd.
Bovenstaande geldt niet voor huisbezoeken om reden van dringende en/of ernstige medische problemen